خرید و دانلود*بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرآیند تدریس و یادگیری*

دلایل مقاومت معلمان در برابر تكنولوژی آموزشی,گذری بر تحقیقات صورت گرفته,تاریخچة تكنولوژی آموزشی در جهان,تاریخچة تكنولوژی آموزشی در ایران,طراحی منظم آموزشی,تعریف طراحی منظم آموزشی,جایگاه طراحی آموزشی,الگوی طراحی منظم آموزشی,مواد و وسایل كمك آموزشی,نقش مواد و وسایل آموزشی در تدریس و یادگیری,تكنولوژیست آموزشی كیست و چه می كند,وظایف عمومی ت|yli50464448
بهترین فایل قابل دانلود و دریافت با موضوع بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرآیند تدریس و یادگیریقابل مشاهده می باشد

فصل اول:(بیان مسأله و طرح پژوهش)
مقدمه
بیان مسأله
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
سؤالات ویژۀ تحقیق
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم : « پیشینه و ادبیات تحقیق»
دلایل مقاومت معلمان در برابر تكنولوژی آموزشی
گذری بر تحقیقات صورت گرفته
ادبیات تحقیق
تاریخچة تكنولوژی آموزشی در جهان
تاریخچة تكنولوژی آموزشی در ایران
طراحی منظم آموزشی
تعریف طراحی منظم آموزشی
جایگاه طراحی آموزشی
الگوی طراحی منظم آموزشی
مواد و وسایل كمك آموزشی
نقش مواد و وسایل آموزشی در تدریس و یادگیری
تكنولوژیست آموزشی كیست و چه می كند
وظایف عمومی تكنولوژیست آموزشی از نظر میچل
زمینه هایی كه تكنولوژیست های آموزشی در آن فعالیت می كنند
فصل سوم : ( متدلوژی یا روش اجرا )
مقدمه
نوع تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار گرد آوری اطلاعات
روش آماری جهت تحلیل داده ها.
روش انجام آزمون
فصل چهارم :(تجزیه وتحلیل یافته های پژوهش)
مقدمه
الف: (تجزیه وتحلیل توصیفی داده ها)
ب:(تجزیه وتحلیل سوالات ویژه تحقیق)
فصل پنجم:
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادهای مبتنی بر یافته های تحقیق
پیشنهادهای محقق
خلاصه پژوهش
مهمترین یافته های تحقیق
فهرست منابع
ضمائم و پیوستها
معرفی نامه اداره كل آموزش و پرورش استان تهران
نمونه پرسش نامه
نتایج آزمون مجذور كای برای پاسخ های نمونه آماری

مقدمه :

تکنولوژی آموزشی درعرصه های متعدد کارایی خود را نشان داده است. هر فرد، سازمان یا نهادی که از روشهای پیشنهادی علم تکنولوژی آموزشی بهره گرفته، بیش از پیش بر بهره وری و اثر بخشی خود افزوده است.

تکنولوژی آموزشی در آموزش و پرورش به سان چراغی است که درپیش پای روندگان راه آموزش نهاده است، تا با پرتوافکنی خود راههای ناشناخته و تاریک را روشن سازد.

در جهان1 امروز تکنولوژی آموزشی به مفهوم رویکردی بر چگونگی آموزش در ارتباط با اهداف توانسته است باتکیه بر اصول و یافته های علمی و به ویژه روانشناسی یادگیری ، ابزار وسائل در دسترس را،اعم از اشیاء ساده ای همانند گچ و تابلوی کلاس و یا دستگاه پیچیدهای مانند کامپیوتر، برای بهینه کردن آموزش و بالا بردن کیفیت آن به خدمت گیرد و علاوه براین ، شیوه هایی نشان دهد كه دانش آموزان با مطالب درسی خلاقانه برخورد كنندو با راهنمایی معلمان خویش ، اقدام به تهیه و تولید برخی از مواد آموزشی مورد نیاز نمایند و در این راه علایق و مهارتهای خود را بكار گیرند تا نتایج مطلوب از آموزش حاصل شود .

امورزه منظور از تكنولوژی آموزشی دیگر كاربرد مواد آموزشی نیست ، بلكه به معنای مهندس آموزشی ، طراحی و معماری آموزش است . به دیگر سخن مهندسی یك فرایند تعلیم و تربیت است . بنابراین همانطور كه یك ساختمان نیاز به طراح و مهندی و معمار دارد ، یك نظام آموزشی نیازمند تكنولوژی آموزشی است

از طرف دیگر ، در زمانی زندگی می كنیم كه هیچ یك از معلمان به تنهایی قادر نیست با تغییرات موجود حتی در رشته های تخصصی پیش برود تنها جبران فاصله سرعت تحولات و عقب ماندگی هر انسان مددجویی از وایل مختلفی است كه تكنولوژی نوین در اختیار ما قرار داده است . لذا درمی یابیم كه اگر آموزش و پرورش برپایه علمی استوار نباشد هرگز به صورت فعالیتی ثمر بخش و موثر در نخواهد آمد و همیشه به شكل كاری بی نظام و آشفته باقی خواهد ماند ، به عبارت دیگر پایبند بودن به آموزش سنتی و بدون توجه به آخرین تغییرات و تحولات علمی تنها تنها نتیجای كه می تواند داشته باشد تربیت دانش آموزانی با سواد اندك و غیر كاربردی است كه هیچ گونه تأثیر مثبتی،نه در زندگی شخصی خود و نه در توسعه اقتصادی كشور نمی توانند داشته باشند.

از طرفی متأسفانه هنوز مفهوم تكنولوژی آموزشی در جامعه آموزشی و پرورشی كشور ما به درستی شناخته نشده هنوز هم شناخت عدهء زیادی از معلمان از تكنولوژی آموزشی، همان وسایل سمعی و بصری یا كمك آموزشی است، در حالیكه اطلاع از مفهوم جدید تكنولوژی آموزشی مستلزم مطالعه از تكنولوژی آموزشی ، نظریات تدریس، یادگیری ، تحلیل هدفهای آموزشی، كارایی و جایگاه رسانه ها در امر آموزش است. و بر این اساس باید مسؤلان آموزش و پرورش كشور و معلمان و دست اندركاران تعلیم و تربیت ضروت و شناخت و استفاده از تكنولوژی آموزشی را بیش از هر زمان دیگر احساس كنند.


مطالب دیگر:
📒پاورپوینت معرفی ASP.Net📒پاورپوینت معرفي GAC📒پاورپوینت ترانزيستورهاي power Mosfet📒پاورپوینت مفاهیم SSL، امضای دیجیتال و مراکز صدور گواهینامه📒پاورپوینت مهندسی نرم افزار1 تالیف سامرویل📒پاورپوینت مهندسي نرم‌ افزار2 تالیف یان سامرویل📒پاورپوینت تراریوم📒پاورپوینت ترفند ها در دلفی📒پاورپوینت ترسيم نمودارهاي سيستم بانكي📒تحقیق خیار گلخانه ای📒تحقیق جايگاه نقد به طور اعم در ادبيات دل انگيزی فارسی📒تحقیق جاوا اسکریپت📒تحقیق جانشین های مجازات حبس📒تحقیق بررسی عقد وکالت📒تحقیق بررسی و معرفی بخش های مختلف نیروگاه گازی📒تحقیق بررسی نسخ چاپ سنگی حفاظت و مرمت یک نسخه قرآن طوماری موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی📒تحقیق تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دختر دانشکده ادبیات و علوم انسانی📒تحقیق بهداشت دهان و دندان📒تحقیق بررسی دینامیک سیالات و روش های تست کارایی در توربو ماشین ها📒پاورپوینت ترکیبات آلی فلزی عناصرگروه II📒تحقیق بررسی علل اجتماعی فرار دختران از خانه📒تحقیق فلسفه و تعليم و تربيت📒تحقیق جنبش دانشجويي و نيروهاي سياسي خارج از دانشگاه (سال هاي 76-1357)📒تحقیق بررسي نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطة📒تحقیق بررسی میزان فرسودگی بین مشاوران